Ke Udara

{{nowplay.song.artist}}

{{nowplay.song.track}}

Ke Udara

GEGAR

Permata Pantai Timur

Segmen Terkini

{{currentshow.name}}

{{currentshow.description}}

Segmen Terkini

GEGAR

Permata Pantai Timur

{{nowplay.song.artist}} Album Art Ke Udara

{{nowplay.song.track}}

{{nowplay.song.artist}}

Album Art Ke Udara

GEGAR

Permata Pantai Timur

{{currentshow.name}} {{currentshow.name}} Segmen Terkini

{{currentshow.name}}

{{currentshow.description}}

HITZ Segmen Terkini

GEGAR

Permata Pantai Timur

#Trending

Tak Sangka 5 Barang Kecil Ni Besar Peranannya Di Dapur

Seronoknya para ibu kalau dapat satu. Makin senang kerja di dapur.

tak sangka 5 barang kecil ni besar peranannya di dapur

Kredit: Lazada

 

Kerja-kerja rumahtangga ni memang tak pernah habis. Memasak, mengemas mengurus kain baju dan menguruskan anak-anak. Jika dulu semua pun kena buat satu-satu, tetapi hari ni banyak produk baru dihasilkan bertujuan membantu meringankan kerja di dapur.

 

Paling tak sangka tentulah 5 barangan ni. Nampak kecil tetapi BESAR peranannya.

 

#1 Rebus Telur Ikut Selera

 

Ha, jika sebelum ni kita main agak-agak je masa untuk merebus telur. Kadang-kala terlebih masak dan ada ketika tak cukup masak. Tetapi sekarang nak rebus telur pun dah ada timer.

 

tak sangka 5 barang kecil ni besar peranannya di dapur

Kredit: Lazada

 

Anda cuma kena tengok warna pada timer ini untuk dapatkan telur rebus yang dikehendaki! Klik sini untuk beli ya.

 

#2 Senang Buang Sisik Ikan

 

Sesetengah ikan seperti ikan selayan, tongkol dan kembung tak perlu susah-susah nak buang sisik tetapi ikan seperti siakap, merah, parang, jenahak dan kerisi yang bersisik besar, kenala dibasuh dan dibuang sisiknya.

 

tak sangka 5 barang kecil ni besar peranannya di dapur

Kredit: Lazada

 

Dan selalunya setiap kali buang sisik ni, sinki dan dapur bersepah dengan sisik. Anda yang selalu makan ikan-ikan ni, bolehlah dapatkan peralatan ni. Bukan je ikan, tetapi dapur pun bersih.

 

#3 Kaki Donut Mesti Ada

 

Kalau sebelum ni kena bulatkan satu-satu dan tebuk lubang di tengah doh, dengan alat pembuat donut ni anda dah tak perlu buat begitu.

 

tak sangka 5 barang kecil ni besar peranannya di dapur

Kredit: Lazada

 

Cuma masukkan doh dalam bekas dan tekan di atas minyak panas. Ataupun boleh juga guna cetak donut ni. Cetak berbeza tetapi fungsinya sama.

 

tak sangka 5 barang kecil ni besar peranannya di dapur

Kredit: Lazada

 

#4 Nak Makan Ayam Goreng?

Ada yang suka makanan bergoreng? Memang mudah tetapi satu dapur berminyak. Iyalah, syarat utama menggoreng ialah minyak yang banyak, lepas tu kena sedia penapis untuk tos minyak, bila minyak dah tos barulah pindahkan ke dalam pinggan.

 

tak sangka 5 barang kecil ni besar peranannya di dapur

Kredit: Lazada

 

Tetapi dengan alat ni, anda boleh angkat makanan sambil toskannya. Praktikal.

 

#5 Karipap Tak Terbuka?

 Selalu tak buat karipap guna acuan plastik, karipap terbuka waktu digoreng? Ha, nak kurangkan risiko terbuka tu kenalah letak air pada acuan, tapi kalau nak lebih senang boleh guna acuan besi ni. Lebih kuat dan karipap pun tak terbuka. Tak perlu dah nak kelim satu-satu, menjimatkan masa! Anda boleh dapatkan acuan besi tu di sini.

 

tak sangka 5 barang kecil ni besar peranannya di dapur

Kredit: Lazada

 

Mudah kan kalau ada ‘pembantu dapur’ ni? Anda yang nak dapatkan mana-mana peralatan yang berkenan di hati tu, bolehlah rebut Mid Year Festival Lazada pada 12 Julai ni bermula 12 tengah malam. Memang berbaloi!

Filled Under :


*Kami mempunyai hak untuk memadamkan komen yang menyentuh sensitiviti/tidak bersesuaian.

Menarik

  • {{related.category}}

    {{related.name}}

     {{related.DocumentPublishFrom | date:"dd MMMM yyyy h:mma"}}