Ke Udara

{{nowplay.song.artist}}

{{nowplay.song.track}}

Ke Udara

GEGAR

Permata Pantai Timur

Segmen Terkini

{{currentshow.name}}

{{currentshow.description}}

Segmen Terkini

GEGAR

Permata Pantai Timur

{{nowplay.song.artist}} Album Art Ke Udara

{{nowplay.song.track}}

{{nowplay.song.artist}}

Album Art Ke Udara

GEGAR

Permata Pantai Timur

{{currentshow.name}} {{currentshow.name}} Segmen Terkini

{{currentshow.name}}

{{currentshow.description}}

HITZ Segmen Terkini

GEGAR

Permata Pantai Timur

#Trending

Guna Mee Segera Untuk Buat Keropok Lekor. Mudahnya!

Baru tahu guna mee segera pun boleh jadi keropok lekor!

  keropok mee segera?? korang pernah makan tak ?? jom cuba kat rumah !

Kredit :  Zuraita Mohd Anua via Masak Apa Hari Ini?


Pernah dengar tak orang buat keropok lekor dengan mee segera?? Mesti tak pernah dengar kan.. Kali ni kami nak kongsikan kat korang keropok yang diperbuat dari mee segera tau. Bunyi agak pelik, tapi boleh cuba dulu buat.. kalau sedap, boleh amalkan untuk minum petang ! 


Resepi keropok lekor mee segera. Ni guna indomie soto. Senang je buat. Anak anak pun suka makan.

Bahan : Sebungkus Mee segera pilihan, sebiji telur, tepung ubi dan tepung gandum.

Ini cara-caranya:
1. Rebus mee segera sampai kembang.
2. Dah kembang, toskan.
3. Masukkan mee, serbuk perasanya, sebiji telur dan sedikit garam dalam blender. Kisar sebati.
4. Dah sebati, Campurkan 6 sudu besar tepung ubi dan 2 sudu besar tepung gandum.
5. Uli sekejap je sampai tak melekat di tangan.
6. Bentukkan memanjang.
7. Bila air mendidih, rebuskan keropok lekor tadi. Tunggu sampai timbul, baru angkat.
8. Potong kecil.
9. Goreng & siap sedia dimakan dengan sos!

  keropok mee segera?? korang pernah makan tak ?? jom cuba kat rumah !

  keropok mee segera?? korang pernah makan tak ?? jom cuba kat rumah !

  keropok mee segera?? korang pernah makan tak ?? jom cuba kat rumah !

  keropok mee segera?? korang pernah makan tak ?? jom cuba kat rumah !

  keropok mee segera?? korang pernah makan tak ?? jom cuba kat rumah !

  keropok mee segera?? korang pernah makan tak ?? jom cuba kat rumah !

  keropok mee segera?? korang pernah makan tak ?? jom cuba kat rumah ! '

  keropok mee segera?? korang pernah makan tak ?? jom cuba kat rumah !

  keropok mee segera?? korang pernah makan tak ?? jom cuba kat rumah !

buat sendiri keropok lekor guna mee segera

 

 

Filled Under :


*Kami mempunyai hak untuk memadamkan komen yang menyentuh sensitiviti/tidak bersesuaian.

Menarik

  • {{related.category}}

    {{related.name}}

     {{related.DocumentPublishFrom | date:"dd MMMM yyyy h:mma"}}